frakt och leverans

big Lynx´S

Maine Coon

& KlöStRäd


Frakt

Fraktfritt vid order över 1000:-


LeveranSTIDER

Leveranser inom Sverige. Leveranstiderna ligger på ca 10 dagar, beroende på lagerstatus.

Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång, lagerslut, förseningar från tillverkaren mm.


FÖRETAGET  levererar till privatpersoner


Åldersgräns för beställningar

Kunder under 18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra beställningar hos oss.


LEverans


Leveranssätt

Din beställning skickas som  Postpaket,  eller med DHL/Schenker eller annan speditör beroende på vikt och storlek. Om varorna skickas som paket får försändelsen ett kollinummer som används för att visa var paketet befinner sig i posthanteringen. Du kan spåra paket på Postens hemsida..


LEveransTID

FÖRETAGET har inget lager så lite längre leverans är att räkna med.  Oftas får vi hem produkter till vårt lager efter ca 5 dagar och de skickas då omedelbart till dig. Leveranstiden för dessa varor blir då ca 5-10 arbetsdagar (inom Sverige).


Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.

Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p g a hög orderingång.


avbeställning

Som privatkonsument har du rätt att avbeställa din order innan vi skickat ordern till dig.


avgift för outlösta PakET

Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 395 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.


transportskadade varor

Om en vara skadas under transporten, skall skadan anmälas omgående till speditören (Posten, Schenker, DHL eller liknande).

Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram

till dig välbehållna.


äganderättsförbehåll

Alla varor du beställt är FÖRETAGETS egendom tills att full betalning kommit oss tillhanda.


reklamationsvilkor och ångerrätt

För att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående.

Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig.

Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta

varan i retur.

För retur av defekta varor skickar vi en fraktsedel med betalt porto.


Vid reklamation skall kund kontakta FÖRETAGET och för att förenkla hanteringen av reklamationen uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.

Enligt distansköpslagen har du 14dagars ångerrätt som gäller från dagen du tagit emot varan. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du omgående kontakta oss på webshop@biglynxs.se

och meddela detta.

Du har inte rätt att använda en vara om du vill utnyttja ångerrätten. Varan måste vara i

nyskick och oanvänd.

Varan ska packas försiktigt i sitt originalemballage tillsammans med alla delar

såsom tillbehör och manualer.

Du står själv för returfrakten.

Returadress får du av oss efter att du meddelat att du vill utnyttja ångerrätten.